24 de març de 2009

Cara i creu del cotxe més barat del món

El grup automobilístic Tata Motors comercialitzarà a partir del mes de juliol el cotxe més barat del món. El nou vehicle de Tata es dirà Nano, no valdrà més de dos mil dòlars i l’empresa fabricant preveu que en un any se’n venguin 100.000 unitats a la India. L’objectiu d’aquest vehicle de dimensions reduïdes i d’un preu molt assequible és arribar a aquells usuaris que mai s'havien plantejat tenir un cotxe. El Nano però revolucionarà l’economia mundial i implícitament canviarà moltes vides.

Aquell indi que abans anava de casa al mercat en bici o en ciclomotor, ara ho farà en cotxe, protegit del sol, amb ràdio i consumint més combustible que mai. Nosaltres des d'Occident veurem com aquests 100.000 indis que abans anaven en bici començaran a conduir cotxes i consumiran més benzina, això provocarà que s’incrementi considerablement el preu mundial del petroli, per què de la India el Nano s’estendrà per la Xina, per Rússia, per l'Àsia sencera.

A Europa haurem d’esperar fins el 2011 per veure Nanos pel carrer, serà ja quan la comercialització del cotxe més barat del món haurà ressuscitat el sector automobilístic per uns anys. El Nano donarà aire al sector automobilístic però és possible que també l’acabi ofegant. Aquests cotxe s’estendrà per tot el món i amb ell apareixeran milions de nous conductors, milions de nous consumidors de petroli que provocaran la pujada del cru i finalment el seu esgotament

2 comentaris:

GOMETA ha dit...

Aquest cotxe mai s'arribarà a vendre a Europa occidental, per diversos motius. Un d'aquests motius son les emissions de C02 que el seu arcaic motor emet a l'atmosfera. No podem comparar un motor d'origen alemany, molt refinat amb un motor barat amb tecnologia del segle passat. L'altre aspecte que impossibilita la venda a Europa es que no arribaria a guanyar una estrella als tests d'impacte EURONCAP. Una marca Xinesa va voler vendre un tot terreny fet amb les matrius del Opel Frontera a un preu d'escàndol però tampoc superava les probes.
Tot i això em preocupa mes la quantitat de cotxes que es poden arribar a vendre a països en desenvolupament. Si actualment Índia i la Xina son els països amb mes emissions de CO2 amb aquest proces de motorització popular les seves emissions es multiplicaran de manera exponencial.

Miquel ha dit...

Jo crec que sí que el comercialitzaran. Els Dacia Logan no són molt millors que aquest model de Tata. Un parell d'ajustos al motor i endavant!