27 de març de 2013

Reinventar-se per fer créixer el negoci

Ja fa anys que veiem caure negocis. El petit comerç veu com s’ensorra la demanda dels seus productes o serveis i el preu del lloguer, llum, aigua, gas... segueixen incrementant-se  a contra corrent.

Constantment veiem com es buiden locals o com es pren el relleu d’un a l’altre. Un local on hi havia una copisteria passa a ser una perruqueria, un quiosc o llibreria passa a ser un bar... i aquests últims aguanten mesos i tornen a passar a altres mans.

Sota aquest clima de desànim empresarial, de decadència econòmica,  molts negocis es veuen en la necessitat de reconvertir o reidear els seus projectes empresarials. Canviar d’estratègies per arribar a un públic que també ha canviat.

Redissenyar el model de negoci és fonamental per adaptar-se a les noves necessitats dels diferents sectors i és aquí quan la crisi econòmica pot esdevenir una oportunitat. Repensant els nostres negocis podem adonar-nos que creant sinèrgies amb altres negocis podrem complementar els nostres serveis amb l’objectiu d’incrementar la demanda actual.

Per tant, abans de desanimar-se o posar el negoci en mans de tercers, pren la decisió d’impulsar-lo mitjançant diferents col·laboracions estratègiques. Hi guanyarà el teu negoci, l’empresa col·laboradora i el consumidor. 

Article publicat a El Punt Avui, 28 de març del 2013
Article publicat al TOT Sant Cugat

Article publicat a directe!cat