7 de juny del 2019

Mala praxi, telemàrqueting i un comerç “espavilat”

Fa uns dies l’associació de comerciants de Sant Cugat alertava d’una possible mala praxi per part d’una empresa de telemàrqueting. El cas és que un centre d’estètica de la ciutat va contractar els serveis d’una empresa de telemàrqueting per tal d’oferir “regals” per valor de mil euros.

Segons sembla, l’empresa va utilitzant el nom de Sant Cugat Comerç amb l’objectiu de generar confiança als possibles clients i quan se’ls preguntava com havien obtingut les dades personals deien que les havien extret de la base de dades de la targeta de fidelització Sant Cugat a la Butxaca.

No entraré a valorar el contingut de la promoció ni si els mil euros de regal poden millorar o no l’estètica dels pacients, però el que sí crec molt recomanable és fer una reflexió sobre moltes de les campanyes de màrqueting que coexisteixen amb el nostre dia a dia.

A les estratègies de màrqueting no tot s’hi val. Per vendre més o millor no podem admetre segons quines pràctiques, i en aquest cas puntual, no crec que sigui Sant Cugat Comerç qui hagi de treure l’entrellat de tot plegat sinó l’empresa que, volent o no, ha contractat els serveis de telemàrqueting d’una empresa que no treballa de forma professional.

Si aquest centre d’estètica afavoreix aquest tipus de pràctiques comercials ja ens podem imaginar el valor real dels seus “regals”.