21 d’octubre de 2009

Spanair, l'eina que ens pot obrir la porta al món

El president de Spanair, Ferran Soriano, ha explicat els objectius de la companyia aèria en una trobada d’antics alumnes a l’escola IESE Business School. A la conferència “De la T1 a Spanair: competir des de Barcelona”, també hi ha participat el CEO d’aquesta mateixa, Mike Szücs, el director de l’aeroport de Barcelona Fernando Echegaray i el Director General de Ports, Aeroports i Costes de la Generalitat, Oriol Balaguer.

El president de Spanair ha donat a conèixer el projecte de la companyia basat en la supervivència a curt termini i en la creació d’una aereolínea de xarxa a llarg termini. Soriano ha assegurat que “volem ser l’aerolínia de primera opció a Barcelona” igual que a París ho és Air France o a Madrid ho és Iberia.

Spanair recentment ha entrat a formar part del grup Star Alliance i a més de ser els primer en operar a la nova T1 de Barcelona, s’ha marcat la fita de millorar la connexió internacional de Catalunya. “Barcelona es mereix una millor connexió al món”, comentava Soriano després d’assegurar que a Catalunya hi ha demanda suficient.

Potser la intenció principal de Soriano és la de rendibilitzar el valor de les accions que ells van comprar per 1€ i vendre-les per una suma de diners astronòmica. La tasca de Mike Szücs, CEO de Spanair, explicaria aquesta intenció després d’haver reduït la plantilla de treballadors un 45% i d’assegurar que l’empresa s’ha de revalorar “reduint costos i potenciant l’eficàcia i la simplificació”.

Sigui com sigui, que Spanair funcioni no només serà bo per la companyia - que d’aquí a un temps podria vendre’s a Lufthansa per una gran suma - serà bo pel país sencer que es recuperarà econòmicament, que tindrà més presència internacional i que permetrà somniar en les aspiracions de ser algun dia el mateix que és Espanya, França o els Estats Units.

Echegaray ha declarat que “tenim una infraestructura molt bona”, Balaguer l’ha seguit dient que “tenim el millor dels nous aeroports d’Europa”, ara és la nostra decisió fer grans a Spanair i amb ells l’aeroport que ha de ser la porta internacional.

Article publicat a la web de Reagrupament.

12 comentaris:

Diego ha dit...

Estimat amic Lluis,

D'aixo se'n diu "vendre la moto". O dit d'una altra manera, buscar aliats en el nacionalisme per la decissió d'acomiadar gairebé un 50% dels treballadars (estem parlant de quasi bé 1000 persones. Repeteixo: 1000 persones/families al carrer). Es ben sapigut, que per a certes aspiracions politico-utòpiques com a la que ens referim, els medis justifiquen els fins habitualment, però és que a més, l'argument empresarial no s'aguanta per enlloc. La possibilitat de que LFT compri Spanair és mínima; d'altra banda, espanya i catalunya perdran una empresa de gran facturació (qui guanyarà calés aquí seran els titulars de les accions i les SO), i ningú garanteix el manteniment d'unes destinacions aèries a llarg termini (no oblidem que el capital serà alemany, i si no surten els numeros,es suprimeixen i prou, ja no hi haurà un component polític per sostenir-les tot i el deficit generat, com fins ara). Com es pot parlar d'aerolinia de xarxa a llarg termini, si a mig termini es parla de vendre-la (veure`m..) als alemanys??

Anònim ha dit...

estic d'acord amb el que dius Lluis de les bones intencions amb les inversions a Catalunya, etc,
però també estic d'acord amb el Diego sobre acomiadar gent i vendre l'empresa a capital alemany... cap negoci és perfecte


Oscar

The Great Cornholio ha dit...

estic d'acord amb el que dius Lluis de les bones intencions amb les inversions a Catalunya, etc,
però també estic d'acord amb el Diego sobre acomiadar gent i vendre l'empresa a capital alemany... cap negoci és perfecte


Oscar

Jan Marc ha dit...

Lluisitoo!!! Jo tambe hi discrepu tiu! Aquesta companyia la paguem amb els teus i els meus impostos! I nomes per a sanejarla fan falta molts millons d'euros. (I no fotem k es la competencia tiu)jaja

Manel Cordeiro ha dit...

Discrepo amb el teu punt de vista.si spanair es pot vendre per una bona suma de diners,dubto molt que sigui bo per el pais,els diners acabaran paran a les butxaques ja prou plenes dels que estan al cap d'aquesta companyia,d'altre banda a sigut una molt bona jugada empresarial,presentant un ere,acomiadant a quasi mitja plantilla del personal,i fent una neteja,tant de cara,com de comptes.ara aquesta companyia val mes,llastima que no van dirme res,hages pagat fins 2€ i tot.jaja.

Anònim ha dit...

Lluis a veces parece que vivas en el pais de la piruleta. Spanair a sido para Soriano una inversion a corto plazo, en cuanto las acciones valgan 5€ intentara vender la compañia. Eso no es hacer pais y menos despues de dejar en el camino a 1000 familias.
No es malo que la gente haga negocios pero no seas tan ingenuo de creer que todo esto lo hace para abrir Catalunya al mundo.

Angel

Xarf ha dit...

La gent treballa per guanyar diners i això és el que fa en Soriano i qualsevol de nosaltres. O no? I si amb això empeny en la mateixa direcció que reclama la societat, benvingut sigui!

A més, si cal acomiadar la meitat de la plantilla per tal de garantir la supervivència de l'empresa i amb ella els llocs de treball dels que es queden... 1000 més? Doncs lamentant-ho molt, es fa. O preferiu que s’extingeixi la companyia i siguin 2000 els que van al carrer? Això és probablement, el que hauria passat. A veure si aprenem a mirar les coses amb perspectiva.

Davant la passivitat dels governs catalans, l'aeroport de Barcelona ha patit la centralitat de les Espanyes quedant relegat a un aeroport local des del que per anar a qualsevol destinació internacional, s'ha de passar per Madrid o alguna altra capital europea. I això segon, és cada vegada més difícil.

Perquè? Doncs perquè la fins ara principal companyia al Prat, Iberia, s'ha retirat deixant només vueling i el pont aeri. Implicacions? Doncs que amb vueling i el baix cost que tant agrada a la massa, és impossible anar a més d'un parell d'hores de distancia i ningú no accepta enllaçar vols de llarga distancia amb aquestes aerolínies. Quina és la aposta de tothom menys d'Spanair (Si més no de "boquilla") i alguna altra companyia com Singapore Airlines (Vola des de Barcelona amb escala tècnica a Milan i estan preparant un vol directe des de Barcelona, sortint primer des de Madrid), transair (vols directes a Canadà), Delta o Continental (vols directes a USA)...? Doncs ja ho hem dit, baix cost a tope i alguna connexió amb els seus propis Hubs internacionals com Air Fance/Paris, KLM/Amsterdam, Alitalia/Roma, Turkish/Istambul... Spanair/Barcelona?? Ja es veurà. Però segur que amb un Spanair de capital 100% estranger... No.

Així doncs, estic totalment d'acord amb que no es pot parlar d'aerolínia de xarxa a llarg termini quan es parla de vendre-la als alemanys en el mig termini.

Salut!

Lluís ha dit...

Hola molt bones a tots. Primer, gràcies pels vostres comentaris. Segon, esclar que en Soriano treballa per a que Spanair torni a valdre diners i no pas per internacionalitzar, només, el nostre país.
Pero Soriano vendrà Spanair quan l'empresa tingui un valor. L'empresa tindrà valor quan pugui operar en xarxa, quan pugui operar internacionalment.
Així docns quan Spanair tingui valor és provable que la compri una empresa estrangera, sí, però nosaltres, els catalans, ja tindrem un aeroport connectat al món. Una clara operació win-win on tots hi podem sortir guanyant:
- Spanair revaloritza accions
- BCN i Catalunya aconsegueixen un aeroport internacional
- Possiblement es creen nous llocs de treball
...

Xexi ha dit...

Lluís, em sorpren el teu article. Crec que ets la única persona del món capaç de relacionar una notícia 100 % econòmica amb el nacionalisme.
El Sr. Soriano us ha vengut la moto per tenir el recolzament dels nacionalistes, i se li ha vist el llautó per la seva intenció de vendr l'empresa a Lufthansa tant bon punt pujin les accions.
Tio, NO tot té a veure amb la política i el nacionalisme!!!!

Lluís ha dit...

Xexi, en cap moment he dit que el sr Soriano vendrà Spanair a Lufthansa. És només una teòria molt provable si tenim en compte que poc a poc aniran desapareixent o fusionant-se les companyies europees existents.

L'ajuntament, la Generalitat, la Cambra de Comerç... volen col·laborar amb Spanair perquè tenen clar que és una bona sortida al nostre aeroport.

Xexi ha dit...

Lluís, tal i com ho veig jo la Generalitat, la Cambra de Comerç, l'ajuntament, etc.. volen col·laborar perquè és un bon negoci. Un aeroport "millor" implica més turisme, més diners, etc... però segueixo sense veure la relació amb el nacionalisme.

I estic segur que el Sr. Soriano s'ha ficat en el negoci perquè veu una bona manera de guanyar-hi moooolts diners. Ni nacionalismes ni res de res. Tot es redueix a fer negoci, perquè no ens enganyem, el més important és la pasta. Sense diners no hi ha ni política, ni oci ni res de res.

Anònim ha dit...

Hola Xexi,
tu mateix t'has respost. Tant Spanair com la Generalitat o els nacionalistes volen fer diners. Que Catalunya tiri endavant econòmicament és un dels desitjos de tot nacionalista. Per tant, ja ens va bé que el sr Soriano faci negoci a BCN i s'enriqueixi, alhora s'enrequirà el país sencer.