19 de juliol del 2012

Qüestió de marques


A l’hora de promocionar un producte o un servei és molt important haver fet un complet estudi de mercat i fer les previsions necessàries per no morir en el intent.
Una marca mal sonant, un missatge incomplert o una mala relació poden fer que la nostra empresa, institució o projecte fracassi abans de poder demostrar la seva valia.

És per aquestes simples afirmacions  que el batlle de Barcelona ha decidit evitar la marca “Espanya”  a l’hora de promocionar el nostre territori arreu del món, ja que és una paraula, un concepte, una marca que internacionalment ja s’associa, com a mínim,  amb la crisi econòmica.

L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, fa temps que ho té clar i està apostant per la marca Barcelona quan pretén captar nous inversors per a la capital catalana. Barcelona és sinònim d’èxit gràcies al millor equip de futbol del món, per ser la seu de tres de les millors escoles de negocis internacionals, per ser capital de la cultura, per ser  la veritable metròpoli cosmopolita del sud d’Europa, per ser tantes altres coses que sovint els de casa oblidem.

Fa unes setmanes, en un dels seus viatges, l’alcalde Trias escoltava com els empresaris xinesos evidenciaven l’anomalia constant que viu Barcelona al ser una de les ciutats més turístiques del món i encara, però,  estar connectada a la resta del planeta com una simple ciutat de segona.

Barcelona és la capital d’un país que anhela seguir creixent, que avalat per la majoria dels ajuntaments catalans acabarà volant lliure. I mentre Catalunya evoluciona i el concepte s’estén,  l’esgotada i decadent marca “Espanya” li fa de llast i pretén intoxicar la seva reputació. Per sort però, els xinesos ja ens observen i transmeten “la importància de poder venir a Barcelona sense haver de passar per Madrid”.

Article publicat al TOT Sant Cugat
Article publicat a directe!cat

1 comentari:

Víctor de la Torre ha dit...

Lluís, molt em temo que ja s'ha fet enrere: http://www.naciodigital.cat/noticia/44862/trias/adhereix/barcelona/marca/espana. La coherència no ha estat mai un tret distintiu de CiU! Però, mira, és el que votem tots els catalanets...

Víctor
http://superviventcatala.blogspot.com